06.08.2017.

Tip of the week (priručnik za lični razvoj) - preporuka za čitanje

Pozdrav, dragi ljudi! 
Danas ću vam predstaviti knjigu, tačnije, priručnik, koji sam nedavno naručila i pročitala: u pitanju je Tip of the week - interaktivni priručnik za lični i profesionalni razvoj, čiji je izdavač Finesa.

Ukoliko volite ovakvu vrstu štiva ili se do sad niste susretali sa njim, ali vam deluje interesantno, ostanite sa mnom i otkrijte o čemu se radi u ovoj knjižici. :-)

Ovo je prva knjiga ovakvog tipa koju sam ja pročitala i mogu vam reći da mi je bila vrlo zanimljiva. Posebno mi se dopalo što nas sami autori podstiču da slobodno podvlačimo, žvrljamo ili na neki drugi način izdvajamo ono što je bitno u priručniku. Podsetilo me je na skripte i studentske dane. :-)

Pre svega, sam dizajn unutar priručnika mi se dopada: teorijski saveti upotpunjeni primerima iz prakse, izdvajanje bitnih rečenica i misli kroz veći font, citatima, potamnjenim slovima... Stvarno super.
Neke od tema koje možete pronaći (i koje su mene lično najviše interesovale) su:
istrajnost, pozitivnost, neverbalna komunikacija, kreativnost, biznis saveti, motivacija, blogovanje, marketing...

Nešto od pročitanog sam već znala, ali sam dobila nove ideje i podstrek kako to i da primenim u svakodnevnici, neke stvari su mi bile otkriće, delovi priručnika o poslovanju mi nisu trenutno od velikog značaja, i to samo iz razloga što nisam deo neke kompanije niti sam preduzetnik. Ali sam ipak pročitala i te lekcije, jer je priručnik tako lepo organizovan da sam, eto, čitala i to što mi nije potrebno. :-)


Neke od zanimljivosti koje sam izvukla iz priručnika


O istrajnosti: da bismo naučili da budemo istrajni, potrebno je da znamo šta želimo (da imamo cilj i viziju); da verujemo u sebe; da ne dozvolimo da nas negativne osobe demotivišu; da učimo iz grešaka.

O odustajanju: "najlakše je odustati, a najteže istrajati do kraja." Na naš uspeh utiču spoljašnji i unutrašnji faktori. Na ove druge mi posebno možemo uticati i evo šta kažu autori:
- sem istrajnosti, potrebno je da naučimo da dobro planiramo, potrebno je da verujemo u ono što želimo da postignemo, moramo imati dobru strategiju za poslovne poduhvate; treba da odaberemo prave ljude od kojih ćemo učiti; moramo biti spremni da ćemo nešto žrtvovati zarad cilja ( energiju, društveni život, novac)...

A kada je reč o promeni, nad ovim sam se zamislila:

kažu da postoje 3 tipa ljudi: ljudi koji prave da se stvari dešavaju, ljudi koji gledaju kako se stvari dešavaju i ljudi koji pojma nemaju šta se dešava. 

Na čas ću zastati i zamoliti vas da budete iskreni prema sebi: kom tipu ljudi pripadate? A zatim, u koji tip ljudi biste želeli da spadate? 

Ako niste zadovoljni odgovorom, u redu je. Samo napravite promenu. Samo od vas samih zavisi, verujte.

U priručniku ćete pronaći i listu stvari koje defokusiraju (tu su između ostalih i društvene mreže, moja "boljka"), ali imate i metode koje će vam pomoći da se fokusirate. 

Kada je reč o problemima, bilo koje vrste, evo jednog saveta iz knjige:
"Fokusirajte se na rešenja umesto na probleme i veliki deo vaših problema biće rešen."

A kada su u pitanju ciljevi i napredovanje: važno je da ciljeve postavimo u odnosu na nas same (da nas ne zanima sredina) i da stremimo da budemo bolji nego što smo bili juče.

Ovo su samo neke od rečenica i saveta koji su mene motivisali. Možda bi vaš fokus bio na potpuno različite stvari iz priručnika, ali ovim tekstom sam samo želela da vam prenesem svoje utiske i predložim da pročitate knjigu jer verujem da bi vam prijala i značila. 

Ovaj kratki opis služi da vas samo upozna sa sadržajem priručnika, svaka od stvari koju sam spomenula i pobrojala je mnogo bolje i detaljno objašnjena. :-)


Kome bih preporučila Tip of the week?


Svima vama kojima nedostaje možda motivacije, dobra organizacija oko svakodnevnih ličnih i poslovnih obaveza. Takođe i onima koji žele da saznaju praktične cake o uspešnijem poslovanju.

Korisno je imati odgovore na nedoumice i probleme na jednom mestu, to je ono što je meni posebno važno.


Kako vam se čini knjiga? Da li biste je čitali (ili ste je možda već imali u rukama)? Ako je to slučaj, pišite mi utiske i da li vam je već pomogla u napredovanju.


Do sledećeg posta,
uživajte u letu (nadam se da preživljavate dobro ove vrućine) i čitamo se ponovo uskoro! :-)

Vaša Marija








2 коментара:

  1. Одговори
    1. Meni se dopada, posebno što joj se uvek možeš vraćati, dođe kao podsetnik i nešto što motiviše. Javni utiske ako budeš čitala. :)

      Избриши