06.05.2017.

Čitalačke navike - booktag

Pozdrav, dragi ljudi!
Listajući unazad svoje postove, primetila sam da odavno nisam pisala na temu knjiga, u poslednje vreme tekstovi su mi više bili savetodavnog tipa, pisani iz ličnog ugla i doživljaja.

Ovaj booktag sam pronašla na blogu Stsh's Book Corner, blogerke čije književne tekstove i recenzije jako volim.

Odgovorila sam na 7 pitanja, uopštenih, ali zanimljivih. Naravno, svi koji želite, nastavite sa booktagom i odgovorite na pitanja na svojim blogovima! A takođe, poziv važi i za sve ostale čitaoce: možete podeliti sa mnom vaše čitalačke navike u komentarima ispod teksta. :) Pa, da počnemo!


1. Izbor žanra


Nisam žanrovski određena kada je čitanje u pitanju: sve zavisi od trenutnog raspoloženja, stanja uma i srca. :) Volim da čitam klasičnu književnost, volim dela gde su utkana filozofska razmišljanja, volim poeziju, koju i sama pišem... Takođe, nekada me skroz opuste i ljubavni romani, a prija mi i čitanje trilera, istorijske teme, dakle, stvarno svašta nešto. :)

2. Nabavka knjiga


 Knjige naručujem preko neta, kupujem u knjižarama, na uličnim tezgama, kioscima, na Sajmu knjiga... Dobijam ih na poklon (jer većina ljudi koja me poznaje zna koliko volim da čitam), uzimam iz biblioteke... 
Pri kupovini, nije mi važno da li je novo ili polovno izdanje, bitno je samo da je očuvano u ovom drugom slučaju. :)

3. Format


Isključivo štampana izdanja. Ne volim da čitam knjige u elektronskom formatu, sa računara ili onih specijalnih čitača. Nije mi to to. Volim da mirišem stranice knjiga, nekako mi je lepše i prijatnije da držim knjigu u rukama i onda uronim u nju. 

4. Mesto za čitanje


Uglavnom je to kod kuće, ušuškana na fotelji ili kauču, uz kafu i vodu. :) Imam čak i specijalnu majicu za čitanje. :D 

Displaying DSC_0338.JPG
Dobila sam je uz dve knjige pri naručivanju book box-a na fb stranici Infinity book box. :)

Ranije sam imala više vremena i volela sam da čitam u prirodi, kraj reke, na klupi u parku... Dok sam studirala u Beogradu, čitala sam u gradskom prevozu, sada to radim takođe u autobusu kada putujem u neki drugi grad. :)

5. Koliko mesečno knjiga pročitaš?


I opet, nažalost, zbog manje slobodnog vremena, ta brojka je sada 3-4 knjige mesečno. Ipak, to nije konstantno, nekada mesečno pročitam 5-6 knjiga. Međutim, nadoknađujem to čitanjem edukativnih i inspirativnih tekstova sa sajtova i blogova koje pratim, čitam pojedinačne pesme novih pesnika na internet stranicama...
Sve u svemu, čitanje i pisanje su neodvojivi delovi mene i moje svakodnevnice. 

6. Notesi i obeleživači


O, da! :) Veliki sam ljubitelj raznih sveščica, notesa, planera, obeleživača za knjige (obavezno, volim i da ih poklanjam dragim osobama), hemijskih i grafitnih olovaka sa nekim zanimljivim porukama... 
Imam blokče gde vodim evidenciju pročitanih knjiga, a takođe posebnu svesku gde izdvajam omiljene citate.
Tu su još i sveska u kojoj se nalazi moja poezija, a i sveska-svaštara gde zapisujem ideje, misli, neke korisne informacije, književne konkurse, bukvalno svašta nešto, kako joj i samo ime kaže. :)

7. Čudne navike


Pa, sad, na ovo mi je malo teško da odgovorim, jer moje čudno ne mora biti vaše čudno i obrnuto. :)
Ne znam, imam običaj da mirišem stranice knjige kada je prvi put uzmem u ruke, i nebitno je gde se i sa kim u tom trenutku nalazim. :)
Zatim, kada me neka knjiga "obuzme", ponekad se desi da ne čujem kad mi se neko obrati. :D 
A dešava mi se i da ostanem budna do kasno u noć/jutro jer ne mogu da izdržim da čekam još nekoliko sati da saznam šta će se dogoditi u romanu. :)

Ovo bi bile moje čitalačke navike, a koje su vaše? 
Jesmo li slični mi knjigoljupci? :)
Pišite mi i podelite vaše odgovore i možda neobične stvari kada je čitanje u pitanju. 

Do sledećeg posta,
puno vas pozdravljam!
Vaša Marija 


4 коментара:

  1. Joj, kako mi je žao što nisam naručila tu kutiju, majica je preslatka :)

    Nekako sve čekam da neko stvarno "odvali" neku čudnu naviku, tipa da dubi na glavi dok čita. I ja njuškam nove knjige i čitam do kasno u noć, slične su nam navike :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, da, tog meseca je kutija stvarno bila super: dve knjige, majica, bedž i obeleživač. :)

      Haha, pratiću i ja, pa možda saznamo za neku takvu naviku. :D
      Knjigoljupci se prepoznaju. :)

      Избриши
  2. DObar post. Volim čitati knjige. Uvijek ćeš pronaći neki novi svijet, naučiti monogo tog. U tim listovima i stranicama je bogatsvo. Stvarni i izmišljeni likovi. Godinama stvaran svijet.Putovanje čitaoca kroz prostranstva. Neobično je to što većinom čitam knjige dok hodam, a u isto vrijeme kuham. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Milena!
      Da, knjige su pravo bogatstvo, slažem se.
      E, to se zove neobična čitalačka navika - čitati, hodati i kuvati. :)
      Veliki pozdrav!

      Избриши